Morfars dag

Idag började dagen med besök av tjejernas farfar. Vi åt lite frukost och gröt och gjorde oss iordning för att åka in till Bauhaus och köpa ny toalett. (Vår har gått sönder helt snart, den är helt värdelös så vi behöver verkligen en ny! Men dom var slut så vi får åka in o köpa en i vekan.) Så vi gick in på modehuset och tjejerna fick varsitt par sandaler som dom har valt helt själva. Ett par sandaler minsann. Ni får se bilder på dom imorgon!!

Efter lunch och lite mer shopping på modehuset åkte hem vi hem till min pappa, tjejernas morfar, för att fira hans födelsedag. Vi gick in till stan och tog en glass på ben&jerry's och tjejerna sov i vagnen.

Idag sov dom i vagnen i ca 45 min. Det räcker inte vill jag lova. Fy attan vad tjuriga dom har varit i eftermiddag! Men dom somnade gott igen redan vid 18.30!

Efter tjejerna somnat så kom pappa, mamma och Ida hit. Mamma stannade hemma hos tjejerna o vi andra åkte o fiskade. Fick dock ingen fisk alls men mysigt hade vi det!

Vi har haft en jättebra söndag, hoppas ni också har haft det! Och en bra helg!


Mmm! Gott med glass! Men vi konstaterade allihop att det är mycket godare med mjukglass!!


Tjejerna sover gott!


Pappa fick en fin klocka av oss :)


På hemvägen fick Hilma och Alma varsin cheesburgare, de gillar dom!


Vacker kvällssol


En riktig fiskare :)


Snyggingen, fast här ser han lite farlig ut!


God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Tack snälla du!;-) ja jag kommer leva läänge på denna härliga & fartfyllda helg;-) Mmm deras aptit går verkliiigen i perioder men cheeseburgare gillar dom iaf! Vi tänkte testa MC donalds med våra små nu snart;-) Kraaamar!

Postat av: Johanna

Hej!

Det är jättejobbigt att handla med barn! :) försöker också undvika det, men ibland blir det ett nödvändigt ont. Eddie brukar få sitta i "sätet" i vagnen, men han reser sig upp hela tiden och lär sig aldrig :) Mille brukar jag ha i bilstolen. Problemet är bara att det inte finns så mycket plats till varorna då. Elicia brukar vilja stå på kanten och då blir det nästan helt omöjligt att köra! Bäst när man är två och kan ta två vagnar :) Mille sover i vagnen i alla väder men när det är extra varmt brukar jag bara lägga ett lakan i botten, jag kan själv inte sova gott på annat. Ibland har jag fått korrigera mattider och så när de sovit för mycket eller för lite. Ett tips är att dom hinner få i sig riktig lagad lunch innan de sommnar, och att de får mellanmål såfort de mornat sig. Då brukar hjälpamina att hålla sig någorlunda pigga och glada:). Lite frukt en stund efter frukost är ett måste för mina barn, annars tjurar dom ihop totalt innan maten är färdig! Vlka fina kvällsbiilder du tagit! Härligt att dom gillar mc donalds! Det är ju så smidigt! Kramar!

2011-06-14 @ 14:21:36
Postat av: Conradsilje

God bless you

2011-10-06 @ 14:50:49
Ni hittar mig här: http://conradsilje.blogminds.com

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback