Banoffepaj

Min kompis Linda tipsade mig om denna kakan o bara några dagar efter provade jag den. OJOJOJ den var verkligen så god som hon sa, och så lätt att göra! Så nu vill jag tipsa er om denna goda, enkla Banoffepaj:



Ingridienser:
1 burk kondenserad mjölk (sockrad)
200g digestivekex
100g smör
3dl grädde
2 bananer
lite mjölkchoklad

Dag 1: Koka 1 burk kondenserad mjölk i 3 timmar (ta bort etiketten först och se till att det är vatten i grytan hela tiden). Detta blir en supergod kolasås. Låt burken svalna och ställ sedan in den i kylen.

Dag 2: Krossa ca 200g digestivekex och blanda med 100 g smält smör, tryck ut det som en pajbotten i en pajform, ställ i kylen en liten stund medan du vispar 3 dl grädde och öppnar burken med kolasåsen (kondenserade mjölken). Häll kolasåsen på digestivebottnen, sedan skivar du två bananer och lägger på, sen brer du ut grädden över och sist river du lite mjölkhoklad över. Klar att servera med en gång! och mums vad gott det är!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Guuud sååå god!! Fick ju äran att smaka på midsommar! Ja, inte bara jag/vi, alla åt sen direkt ur formen! Mumma!

Puss love you!

2011-06-30 @ 14:28:20
Postat av: Ida

Så jälva gott:D

2011-07-01 @ 16:16:23
Postat av: linda

Trodde det skulle falla dig i smaken ;) Puss

2011-07-02 @ 18:31:00

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback