Hosta

Hilma är mycket bättre idag och hostan är lite lindrigare! Däremot är Alma mycket sämre idag. Hon har hostat så hon har spytt och hon har inte varit pigg alls :( Så idag på förmiddagen ringde jag till sjukvårdsrådgivningen och tänkte fråga om det fanns något att ge mot hostan men hon skickade oss till en läkare istället...

Så idag var Hilma och Alma hos doktorn för första gången (förutom på BHV). Först ville doktorn lyssna på hjärtat och sen på lungorna, Hilma tyckte det var OK men hon var inte helt nöjd och Alma ville inte alls att doktorn skulle ha den där saken på hennes mage, hon puttade och slet i de där stetoskopet men läkarn hörde vad hon skulle och hon tyckte att det lät bra på båda töserna. Hon tittade också i öronen och där såg hon att båda tjejerna hade början till öroninflammation på ena örat och hon sa att vi skulle ge Nezeril (Nässpray) 2ggr/dag i 5 dagar så det skulle hjälpa. Men tillbaka till hostan, Tjejerna fick hostmedicin och bricanyl utskrivet så nu får vi hoppas att hostan blir lindrigare för Alma också!

Jag hoppas att mina brudar sover gott inatt och är piggare imorgon och till er som läser ikväll vill jag önska att ni också får sova gott inatt! Kraaam till er

Kommentarer
Postat av: Mamma

Många kramar till mormors små älsklingar!

Å till er oxå!

Puss o kram!

2011-01-22 @ 22:01:31
Postat av: Ida

Stackars små tjejerna:( Vi får hoppas på att dom blir bättre fort:) Krama o pussa på dom från moster! <3

2011-01-22 @ 22:15:44
Postat av: Johanna

Vad skönt för dom att få medicin nu så det blir bättre och de slipper hostan!

Håller tummarna att tjejerna (och du)får sova gott inatt!

Kram

2011-01-23 @ 19:38:18

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback