Kraft

Denna veckan har jag inte haft ork till någonting alls. Ni vet, vissa veckor är ju såna. Det har inte gjorts många knop här hemma, vi har mest lekt och busat och "hemmafrugörorna" har skjutits åt sidan lite. Jag har inte haft någon inspiration till mat, städning eller tvättning. Mamma (räddaren i nöden) tog med sig alla våra lakan hem o tvättade dom och så kommer hon o lägger in dom i garderoben ihopvikta igen som om vi inte hade bytt lakan, fast vi har ju rena lakan i sängen, men utan att jag har gjort något med dom. Plötsligt finns det rena lakan i garderoben igen! Så nu har jag kommit ifatt lite och ligger inte så mycket efter. Stort tack till dig Mamma!

Egentligen vill jag vara den där "hemmafrun" som har ork och lust att göra allt det där som jag borde. Ha rent och fint hemma (inte en massa leksaker som ligger utsrpidda precis överallt), ha ren tvätt i garderoben (inte överfullt i tvättkorgen), ha lagat mat till Daniel kommer hem (inte ringa honom och be honom köpa hem pizza) och ha kylskåpet fullt hela tiden (inte åka bort till Allans och småhandla varje dag). Egentligen vill jag orka med att göra allt det där och allt de där som har barnen att göra och då hade ju alla varit nöjda och glada men det finns alltid något som är så mycket roligare och så är det ju mycket viktigare också! BARNEN!!! Det är mycket mycket roligare att göra saker med barnen, tex gå ut o gunga, åka o träffa andra barn (rasta av girlsen), fika med andra trevliga mammor o deras barn, gosa, busa, leka, mysa, mm. MEN tänk om man kunde ha ork och tid att göra allt! Och vet ni, det finns mammor som orkar allt detta på en o samma gång, dom måste ju gå på någon slags drog av något slag? En stor eloge till er mammor som gör ALLT! Jag önskar att jag också kunde de. Kära gud, ge mig kraft att orka allt jag vill och allt jag borde göra!

Kommentarer
Postat av: Anna Olofsson

Tack Sofie för detta inlägg! =) Så där känner man ibland, he he alltför ofta, sen kommer det en våg igen när man får lust och ork att göra allt det där. Men mest är det rätt skönt att bara få vara och inte alltid ha en massa måsten. En eloge ja till de som alltid orkar. Men jag tycker du gör rätt i att du sätter tjejerna först, "tiden går ju så fort" säger alla, "ta vara på den medans de är små" Skönt att ha en go mamma då eller andra nära och kära som vill avlasta en när orken är slut. Du har nog säkert fullt upp ändå, tvillingmamma som du är, så du behöver absolut INTE känna dåligt samvete! Var rädd om dig, tjejerna behöver sin goa mamma! Kram kram!

2011-02-25 @ 19:59:13
Postat av: Anonym

Jaa du sofie kan ju bara säga att jag känner igen mig till 100%!

I onsdags stod jag hemma i köket och gjorde mig en omelett till lunch (samma som dagen innan, här finns inte heller någon fantasi och ingen ork till att göra något "festligare") tvätten vällde ifrån tvättstugan in i köket, kaos överallt och frukost resterna på köksbänken. Hade burit ut källsorteringen i hallen så den var totalt belamrad av allt skräp. Då knackar det på dörren! Panik! ska jag öppna?? ja de måste ja ju... utanför dörren står sommarstuge grannar som kört förbi bara för att ge presenter till Mille! Jaha så första och sista gången dom kommer hem till mig möts dom av sur mjölk doft (från dom slarvigt ursköljda mjölkpaketen) och ett "skitigt" helvete. Och på köpet en svett luktandes mamma som inte ens hunnit ta på sig bh :) Najs bajs ångest ungefär! Hahaha! Men du Sofie är en jättebra mamma! Och det är det som verkligen betyder något!

Puss och kram!

2011-02-25 @ 22:11:18
Postat av: Nettan

Sofie, jag skulle säga att du är fullt normal, de som kan allt, orkar allt finns inte. Eller så faller de ihop som ett korthus ett tu tre. Lycka till med tjejerna :)

2011-02-26 @ 08:41:50
Postat av: peter

Min fru är fantastisk, hon gör allt det där ovanstående och sen masserar hon mina fötter och skrubbar mig på ryggen:-)

2011-02-26 @ 14:47:48
Postat av: Gabby

Du är en duktig mamma & man är inte sämre mamma bara för att man inte fikar & ränner i stan hela dagarna som många mammor verkar tycka i dagens stressiga samhälle. Tycker det är skönt att bara b´vara hemma ibland & ta de tlugn med barnen. Vi har dessutom fått en tuff start med två små på en & samma gång & har alltid fullt ös;) Förstår vad du menar med att man inte alltid räcker till. Våra kommer börja på dagis så de kommer ju aktiveras en del där när de är i den åldern som dina små fina tjejer är i nu. Börjar bli så nervös inför dagis & hur det ska kännas att lämna dom små där:( Sover era godingar fortf i samma rum? Skickar lite styrkekramar!!! Och energin verkligen kommer & går.


Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback