tredje dagen

Idag var det tredje dagen på dagis och det var dags att vinka och säga "hej åå" som Alma o Hilma säger. Jag vad där en liten stund i början och pysslade och sen när jag skulle gå och sa hej då så brydde sig inte Alma o Hilma. Dom fortsatte med sin lek och dans ;) Jag var ute och gick en kvart och när jag kom tillbaka sa dom att Alma hade kollat efter mig en gång och sen var det inget mer. Dom tittade på mig och fortsatte leka. -Nu ska vi gå hem, tjejer! Sa jag när jag kom tillbaka men ingen ville gå hem. Hilma la sig ner på golvet och skrek, Alma började gå mot dörren. Det känns ju skönt att dom vill vara kvar och leka. Men lite ledsen blir man ju alltid. Det skaver lite i mammahjärtat att man ska lämna sina älskade små barn till främlingar.... Fast man vet att dom kommer att få det bra! Dom har ju allt på dagis! Och dom behöver dagis!!

Nu vaknade tjejerna efter sin nap, dags att äta mellis sen ska vi åka hela familjen och bestiktiga bilen, äta middag någonstans och köpa regnställ...

Ha en bra måndag, hörrni! Kram kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att det går så bra med inskolningen!

kram

2011-08-16 @ 11:42:28

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback