Sova

Idag har tjejerna varit på sin 7e dag dagis/förskolan (vad säger ni och vad ska man kalla de?) och idag var det dags att sova där. Jag var med en stund på förmiddagen och när jag gick hem idag sa tjejerna ingenting. Jag tycker att det är jobbigt att lämna dom men när jag vet att dom har det bra och att dom är glada så tycker jag att det går bra ändå! Det hade varit 100000 gånger jobbigare om dom var ledsna.

Jag gick hem o plockade iordning och bytte lakan och fixade lite och oj vad tomt det var! Och tyst behövde jag ju inte vara heller, helläskigt! Jag har inte varit själv hemma sen innan tjejerna föddes. Bara när dom sovit. Jättekonstig känsla var det verkligen. Efter en halvtimma ringde jag till dagis och frågade hur det gått, och dom svarade att det går hur bra som helst, det är så skönt att höra! Och efter en timma igen så ringde en personal (mitt hjärta dunkar och jag tänker, nu kan dom inte sova och jag får hämta dom ögonaböj) men hon skulle bara berätta att Alma och Hilma har somnat och det gick jättebra, det tog ungefär 20 min och dom sov gott. Och efter en timma igen ringde dom och sa att tjejerna hade vaknat så vi kunde komma o hämta dom. Stoltaste mamman i världen hämtade jag mina tjejer som var nöjda med dagen på dagis och ville gå hem :)

Jag saknar dom så när jag inte får vara med dom hela tiden ♥♥ Det är väl extra jobbigt när man bara är hemma och väntar på att man ska få hämta dom, blir väl skillnad sen kan jag tänka mig när man börjar jobba. Vi får hoppas på det iaf!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad skönt att det gick bra!:) Jag tror det blir bättre när du börjar jobba! Saknar er jättemycket!

2011-08-19 @ 23:25:30

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback