Sångpåse

Bild lånad från www.abcleksaker.se

Idag har vi varit hemma hos Linda och Nea, vi tog en promenad, åt god lunch (kokos- och bananpannkakor) och mös.. Nea har en sångpåse som hon fick i doppresent och jag hade aldrig hört talas om en sån innan... Men nu när jag vet vad det är så vet jag att Hilma och Alma vill ha en sån här i julklapp! Dom älskar ju när man sjunger för dom!

Påsen inehåller 6 figurer. Och till varje figur så finns en sång man kan sjunga. Barnen från sticka ner handen i påsen och ta en figur och sen komma på vilken sång man ska sjunga. Det finns även fler figurer som man kan lägga till. Så mysigt och så passande för Alma och Hilma.

Påsen finns att köpa på Paddington och på nätet också www.abcleksaker.se , www.barnparadiset.se


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh vad fin!

Sådan påse (fast inte alls så fin!) har dom på Elicias och Eddies dagis.

Alla barnen tyckte det va jättekul och spännande, först att få dra och sedan komma på en sång

(såg det när jag skolade in Eddie)!

Alma och Hilma kommer säkerligen gilla en sådan påse! Ha en härlig fredag!

Kram

2010-11-12 @ 16:22:53
Postat av: Mamma

Åh, så mysig! En sån köper jag till dem!

2010-11-12 @ 18:29:03
Postat av: Therese "Thezze"

Hejsan Sofie!

Vilka fina små flickor ni har...

Ett annat tips är att göra sin egna, det gör vi på jobbet och jag kommer göra en egen till mina barn...Ikea har massor av små mjukisdjur som man kan ha som sångerna, tex en liten mus- vart bor du lilla råtta osv

Hoppas allt är bra med er, jag läser din blogg men är allt för dålig på att kommentera så att du vet att jag finns här på andra sidan skärmen =)

Ha det toppen och hälsa Daniel från mig och Molle

2010-11-13 @ 21:08:44

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback