Hos familjen Lundgren:

Så här ser dagarna oftast ut hemma hos familjen Lundgren:

5:30 Tjejerna vaknar och ligger o snackar med varandra inne i deras rum

6:00 Pappa går o tar upp tjejerna och myser i vardagsrummet och fixar välling

6:30 Mamma går upp. Ibland matar vi tjejerna tillsammans eller matar jag dom själv och pappa går till jobbet. När tjejerna ätit klart är det lek och bus som står på schemat.

7:45 Dags för morgonnap till ungefär 9:30

10:30 Gröttajm! Efter gröten fixar vi oss iordning för att se vad dagen har att bjuda på! Oftast hittar vi på något och tjejerna sover lite till o från tills det är dags att äta igen

14:30 Middagsdax för tjejerna.

15:00 Om vi inte redan är hemma så brukar vi åka hem lagom till pappa kommer hem. Sen käkar vi middag och leker o busar o ibland badar tjejerna. Oftast blir det en liten sovstund för tjejerna här också.

18:00 Välling! Sen är det dags för tjejerna att sova igen! Dom sover mellan 18:30 och 5:30 Det är så skönt. Daniel och jag brukar gå o lägga oss kring tio så vi får ju några timmar själva på kvällen och det är underbart!



Kommentarer
Postat av: Gabbi

Godbitar!!!!

Postat av: Faster Anna

Trollungar ! ;)

2010-05-06 @ 10:11:24
Postat av: Gabby

Roligt att få en inblick i hur en dag kan se ut för er=) Låter ju helt underbart att de sover från 18.30-05.30 ca =) äter de inte något mål alls under den tiden? De är 5 eller va de 6 månader nu=)? KRAM

2010-05-06 @ 21:06:10
Ni hittar mig här: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: linda

Låter som superrutiner :) ÅH vi måste ses snart men fy sjutton vad mkt det är o styra med nu i huset...lite nervös att inte hinna allt innan bebis kommer...Puss o kram

2010-05-07 @ 08:48:25
Postat av: Magnus Adolfsson

Intressant, en dag med våra tvillingar på 9 mån ser ut cirka så här: http://ma7.se/node/24

2010-05-07 @ 09:45:28
Ni hittar mig här: http://ma7.se

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback