2010-06-05

Igår (lördagen den 5e Juni) döptes Alma och Hilma. Vi hade dop i domkyrkan i kalmar och efter samlades i parken med tårta, kaffe och saft. Vi hade en underbar och mysig dag!!

Ida (min lillasyster) är gudmor åt Hilma, det är även hon som har sytt klänningen som Hilma har på sig!
Totte (Daniels lillebror) är gudfar åt Alma. Klänningen som Alma har på sig har pappa Daniel haft, alla D´s bröder, tjejernas farmor och alla hennes syskon och deras barn och till och med Daniels mormor!



Ida (Hilma och Almas moster), Läste en dikt!



Det gick jättebra när prästen tog Alma men hon höll i sitt bi stenhårt hela tiden!!



Hilma gillade inte alls att vara hos prästen och hon gillade absolut inte att ligga på rygg och få vatten på huvudet. Som ni ser så höll dom sina bin krampaktigt hela tiden!









Tårtorna hade jag gjort själv. Roligt att alla tyckte dom var goda!



Alma och Hilma tackar alla som var med på dopet! Och dom blev jätteglada för alla presenterna dom fick! Tack ALLA!!

De dom fick:
Skrinda
Rutchkana
Nattlampor
GuldHjärtan halsband
Rosa Hjärthalsband
Tomas sabo armband med ett H och ett A
En stor pool
Fotoalbum
Tennfotoalbum
Plastservis
Tennskrin
Bildböcker
Bollar
Silvriga hjärthalsband med ett A och ett H ingraverat
Blådroppen glas
Vitadroppen glas
Ängelhalsband
Bismarkarmband
Nallebjörnar
Cd skivor med Barnens favoriter och Nalle Puh sagor

Kommentarer
Postat av: linda

grattis till prinsessorna! Och vilken underbar dag ni verkar ha haft :) Och sötaste du, tårtan var underbart fin!!! Och alla hade garanterat rätt om att den var supergod, det är jag säker på :) bamsekram

2010-06-07 @ 04:05:26
Postat av: Mamma

Vilken härlig dag! Det var jättemysigt!

Å tårtan var jättefin o jättegod!

Puss o kram!

2010-06-07 @ 07:17:13
Postat av: Gabby

Åhhh vilka fina bilder & vad god tårtan såg ut! Våra ska döpas i juli, ska bli sååå mysigt. Allt bra med er annars? Kraaaam på er!

Postat av: Faster Anna

Dessa trollungar får gammelfasters hjärta att smälta :)

2010-06-08 @ 07:22:25
Postat av: Emelie

Så fina de var och så kul att det blev lyckat med allt!

2010-06-13 @ 19:47:28
Ni hittar mig här: http://emeliesamjolie.blogg.sesamjolie.blogg.se/
Postat av: Emmie ♥

Åh vilket helt fantastiskt fint dop! Jag blir nästan tårögd... Sista bilden på tjejerna, jag smälter! ♥

Och jöss vilken fin tårta, du är superduktig!



TACK för din fina kommentar! Det känns smått overkligt. Ett hus till oss?! Jag kan bara inte fatta det! :D

2010-06-16 @ 01:05:49
Ni hittar mig här: http://emmieliving.blogg.se/
Postat av: charms

Åh vilket helt fantastiskt fint dop! Jag blir nästan tårögd... Sista bilden på tjejerna, jag smälter! ♥

Och jöss vilken fin tårta, du är superduktig!

2010-07-05 @ 11:08:57
Ni hittar mig här: http://www.thomassabosales.com/thomas-sabo-charms.html
Postat av: tiffany jewelry

Åh vilket helt fantastiskt fint dop! Jag blir nästan tårögd... Sista bilden på tjejerna, jag smälter! ♥

Och jöss vilken fin tårta, du är superduktig!

2010-07-06 @ 05:32:24
Ni hittar mig här: http://www.salestiffany.com/

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback