Sovdags!

Alma har varit inne i en riktigt jobbig fas. Det har bara varit pappa som har dugit! Hon har bara velat vara hos sin pappa när han har varit hemma! Det har inte gått att lägga henne i sängen när det har varit sovdags. Hon har gallskrikit! Det har varit så att hon har varit tvungen att somna i famnen. Antagligen har hon haft separationsångest? Hilma har det inte varit några problem med på den biten.. Däremot har båda tjejerna inte sovit bra någon annan stans än i deras sängar eller Alma i våra famnar. Så om vi har varit borta så har vi varit tvungna att åka hem vid sovdags. Även på dagarna! Så om vi har åkt iväg har det har blivit ytterst korta utflykter den senaste tiden!



Sovmorgon!!!
Under den här jobbiga fasen har både Hilma och Alma vaknat absolut senast vid halv sex. Det har inte varit roligt att gå upp så tidigt. Tur för mig att Daniel inte har haft någon semester :D Han har glatt gått upp med tjejerna och lekt till halv sju tiden då jag har gått upp!
Men tack och lov (o peppar, peppar) så tror jag att de har vänt nu. Idag vaknade tjejerna vid 6:45! Och det hjälpte med bara nappinstoppning på Alma vid 5tiden...

Hur har ni andra det med era snart 10månadersBebisar?

Kommentarer
Postat av: Gabby-tvillingmamma

Ja våra är ju bara 5 månader men sover mkt bra just nu så hoppas det håller i sig men det händer ju SÅÅ mkt i utvecklingen hela tiden så snart är det dags för tänder & den biten:) Vet att era sov ju såå bra innan. Hoppas verkligen för er skull att det går åt rätt håll igen med sovandet. Hur tycker du det är att ha två små (stora) tvillingar där hemma nu=)? Blir d lite lättare nu när de är större? KRAM till er!


Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback