Graviditet smittar på jobbet

Jag sitter och läser en artikel på aftonbladet.se som handlar om just att graviditet faktiskt smittar på jobbet. Av en rolig händelse är vi ca 10 pers som jobbar på Ekelunds konditori och 4 av oss kommer att vara mammalediga samtidigt. Forskning visar nämligen att kvinnor påverkas att skaffa barn av att folk i vår omgivning gör det. Det är superkul att man har kompisar som man kan vara mammaledig med samtidigt!

Det är roligt att dom i forskningen har fått fram att det verkligen är så. Det står i artikeln att en gravid kvinna ökar benägenheten bland hennes kvinnliga kollegar att också skaffa barn med 10 procent inom 2 år. Det står också att man påverkas mer av kollegor som har samma kön och är ungefär i samma ålder. 

Det är verkligen babybom på vårt jobb och denna fakta som jag läste i artikeln stämmer klockrent in på oss!



Jag antar att det var denna fina magen som gjorde att alla andra ville ha en likadan


Kommentarer
Postat av: Mamma

När jag jobbade på chokladfabriken hade vi en gravidstol i fikarummet! Alla som satt på den blev gravida (nästan)! Rätt kul, faktiskt!

Puss på dig min sköna!

Å du hade världens finaste mage!!

2010-04-18 @ 10:52:48
Postat av: linda

Ja det stämmer verkligen in på oss :D Och visst ville jag ha en lika fin mage som du...fick det kanske inte men jag tror ändå det är en väldigt fin bebis där inne :)

2010-04-18 @ 18:33:35
Postat av: Jannika

Sorry Love.tror bestämt det var jag som var först för att sedan smitta :P din mage hjälpte nog till den med dock ;) hoppas vi ses snart,är så skoj att träffa dig o dina fina små tjejer.Sen får vå ha värsta babyträffarna när alla bebbar har kommit med ju

2010-04-18 @ 19:22:23
Postat av: Sofie

Japp Jannika det var du som var först o smittade mig. Sen smittade vi Anna o Linda tillsammans. Och jag smittade dig igen ;) Ni har så fina magar och när man ser dom så vill man ha sin tillbaka! Eller igen! Men absolut inte än!!! Jaa så mysigt att träffa alla bebisarna sen!



KRAM

Postat av: Anonym

vilken superfin fläta!!

2010-04-21 @ 11:40:36

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback