Alma & Hilma

Uppdatering i utvecklingen:

Tjejerna har blivit stora bebisar så fort. Dom lär sig något nytt varje dag!

Alma ställer sig i krypställning och har börjat gunga, hon snurrar runt och ligger absolut inte stilla. Ena stunden ligger hon på filten på golvet och andra stunden när jag tittar till henne så på andra sidan rummet! Hon är så duktig min lilla snutta! Nu har hon också börjat göra pruttljud med munnen, det är sååå gulligt! Hon älskar all mat och bara gapar och gapar! Alma sitter bra nu men korta stunder för hon vill bara ner på golvet o leka.



Hilma kan rulla runt nu! Äntligen! Men hon ligger helst på rygg och tuggar på sina leksaker. Jag tror att hon har kunnat de länge men att hon inte har velat. Hon ligger där på rygg och pratar och skriker! Hon är ju bara för söt när hon skriker. Hon är varken glad eller ledsen eller arg, hon bara skriker. Provar rösten kanske? Ibland är det så de skär i öronen. Hilma har kunnat göra pruttljud med munnen länge och hon gör det ofta, de e så gullit! Hon är inte riktigt lika glad i mat som Alma men hon äter jättebra och kladdar inte lika mycket! Hilma kan sitta jättebra och länge men man måste ha koll för ibland ramlar hon frammåt. Hihi.


Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Gammelfasters trollungar !

Dom e för söta.

2010-04-19 @ 09:32:41
Postat av: Sanna

Åh! :) vad söta de är! vad mycket som hänt sedan jag var å hälsade på, inte alls längesen :P Snart är det sommar! :)) Ta hand om er! Puss & Kram Sanna.

2010-04-19 @ 11:35:42
Postat av: Tova

Åh tack! :) Ja, visst är det roligt att sammanfatta ibland och faktiskt inse vad de små lärt sig... annars riskerar ju tiden att bara rusa förbi!

Hoppas ni får en fin dag denna soliga måndag!

Postat av: linda

Dom är verkligen för mysiga! Och så glada :) Inte en enda sur min på hela dagen. Puss o kram

2010-04-19 @ 20:07:58
Postat av: Mamma

Åhhh, de är ju för goa! Blir varm i hela kroppen! Vill gosa hela tiden! Puss på er!

2010-04-19 @ 20:11:30
Postat av: Anna

Kikar in... Vilken fin blogg du har!

2010-04-20 @ 19:51:04
Ni hittar mig här: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Haha det är så kul att man kan tycka att de är söta när de gör pruttljud. Jag höll på att dö av glädje när Elion gjorde det första gången för ett par veckor sen. Fick liksom lite känsla för hur det kommer kännas när han PRATAR.

Galet vad tiden går, och vad duktiga de är våra små!



Kram

2010-04-20 @ 19:59:16
Ni hittar mig här: http://happilyeverafter.se
Postat av: therese och oliwer

Va söta små tjejer du har, och va lika dom är :)



Duktigt att hon börjar närma sig att krypa.

2010-04-20 @ 20:34:55
Ni hittar mig här: http://oscarochtherese.blogg.se/
Postat av: Gabby

Heeeej söta du! Roligt att du skrev=) Här är det fullt håll igång=) De brukar lägga sig i sin spjälsäng runt 23-tiden & äter då ett mål sen brukar d vara dags för nästa mål runt 3 tiden, nästa vid 06.00 & sen vid nio tiden=) Och bland är det en som vaknar emellan där så är lite trött!hehe. Min sambo började jobba i måndags så detta har varit vår första ensamma vecka. Försöker dubbelmata men d är lite svårt tycker jag. Har du ngt bra tips=) Hur mår ni? KRAAM

2010-04-21 @ 11:19:43
Ni hittar mig här: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: therese och oliwer

Tack :)Han är 6 månader, men en stor bebis :) hur gammla är dina tjejer?

2010-04-21 @ 16:18:38
Ni hittar mig här: http://oscarochtherese.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Sötnosar :)

2010-04-21 @ 21:50:31
Ni hittar mig här: http://gabriellashorna.blogg.se/
Postat av: therese och oliwer

ja visst ä dom söta, men undrar om de finns i olika storlekar, för dessa va små såg vi när vi kom hem st 0 stod det..



Ja han började sitta väldigt tidigt, 3 ½ månad så satt han utan stöd, men inte så rak i ryggen då..



Hihi då dröjer det nog inte länge inna de springer runt, en åt varje håll ;) Oliwer har ju nått ner sen han va 4 månader, han är ju en lång kille också 70 cm nu tror jag..

hur långa är dina tjejer?



KRAM

2010-04-22 @ 08:16:38
Ni hittar mig här: http://oscarochtherese.blogg.se/
Postat av: therese och oliwer

Hahah det är säkert bara för att han är så tjock som han kunde sitta tidigt, stabil vetu :)



han är född den 28 oktober så är inte riktigt 6 månader än.



näpp inga tänder så långt ögat kan nå, jag va över året innan jag fick min första tand :P och de säger ju att det kan vara ärftligt så vi får väl se...

dina då?



kRAM

2010-04-22 @ 10:04:17
Ni hittar mig här: http://oscarochtherese.blogg.se/

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback