ultraljud

I veckan var vi på tillväxtultraljud igen. Daniel var tvungen att jobba så mamma följde med denna gången. Mysigt att mormorn fick se sina barnbarn på bildskärmen ! Det gick väl inte riktigt som väntat. Bebisarna var lite för små igen.. Bebisen som ligger först och till höger vägde 1596g och bebisen som ligger till vänster vägde 1930g. Vid denna tiden skulle dom ha vägt 2093g. Men tvillingar är ju alltid lite mindre än genomsnittet så det var ingen fara alls. o Dom följer iaf sina egna kurvor. Och skillnaden mellan dom är ju inte så stor, det är väl det som är huvudsaken. Allt annat var ju bra ! Fosterrörelserna, andningsrörelserna, fostervattnet, flödet i navelsträngarna o allt de där ni vet ! Och båda ligger med huvuderna neråt så vaginal förlossning ser det ut att bli ! Det är ju de man hoppas på för det är ju bäst både för mamma o bebisar !

Dom kopplade även CTG för att kolla bebisarnas hjärtljud och aktivitet och det var inget som avböjde där heller, förutom att jag fick ett blodtrycksfall för att jag låg på ryggen o den gigantiska livmodern tryckte mot kroppspulsådern, stackars mamma som fick se detta, eller det var ju tur att hon var med !! Det gick över så fort läkarn kom in o sa till mig att jag skulle lägga mig på sidan. Det var lite otäckt men inget farligt alls.

Så allt är bra med mig o bebisarna och snart är dom redo för att möta världen !! Något kilo till tycker jag ju allt att dom skulle hinna lägga på sig innan det är dags ! Åh den som väntar på något gott !!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmm, mysigt att jag fick följa med! Så glad att jag fick se de små liven! Kängtar massor nu!

Ja, det blev lite dramatiskt, men det ordnade sig ju!

2009-09-11 @ 18:55:13
Postat av: Fru Evelina

ja inte ska du oroa dig över vikten på de små sötnosarna, som sagt så är tvillingar oftast mindre!

det ska bli så roligt att få se dina små bebisar sen när de vill komma ut :-)



kram!

Postat av: Lisa

Vad härligt att allting var bra med bebberna! :) Hur ofta är du på UL? Nej hehe jag vill inte ha en gravid mage igen fniss inte än på åååår! Jag hade sagt innan att lustgas var det enda jag skulle ta, och det blev så också. Det gick kanon. En dålig fylla typ, yr i huvudet blev jag av den och väldigt törstig, svepte vatten hela tiden :) Det var väl en rättvis beskrivning. Åh spännande, snart är era bebisar här! Jippie! KRAMAR!!

2009-09-13 @ 10:10:48
Ni hittar mig här: http://lisamelton.blogg.se/
Postat av: johanna sjöberg

så härligt att höra! jag längtar jättemycket efter att se dom sen:)

2009-09-14 @ 07:41:45
Postat av: Fru Evelina

allt är bra med oss men jag längtar alldeles för mkt haha... sover som en kratta och har ganska ont till och från. Men gud vad häftigt det är att bära ett barn!



Mår du och bebisarna bra??



kram!

2009-09-16 @ 12:00:20
Ni hittar mig här: http://happilyeverafter.se

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback