bola

Idag har beställt en bola eller graviditetspingla om man vill kalla den de.
Jag beställde en med söta fötter ! :D Hoppas den kommer hem snart !

"Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnen höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnen i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisarna under graviditeten och efter födelsen känner barnen igen ljudet och blir lugna av det. "



Jag beställde min på
www.babytime.se

Ska man ha två när man väntar tvillingar kanske ? :D

Kommentarer
Postat av: Mia

Jättefint!!

Kram

Postat av: Mamma

Neej, inte två pinglor! Då blir de tondöva o kanske punkrockare!! Hihi! Skojar bara!

Ha en bra dag!

Puss älskar dig!!

2009-06-05 @ 08:20:51

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback