tvillingmamma

Heeej Alla !
Nu var det riktigt länge sen jag bloggade. Förlåt. Men det är fan inte lätt att hinna med när man har två små tjejer att ta hand om.. Dagarna går hur fort som helst ! Det är ju givetvis helt underbart!!!

Mina dagar ser ut på ett ungefär så här :
På "morgonen" runt kl 3 äter Hilma och Alma sitt första mål. Då matar jag dom själv antingen i sängen eller i soffan beroende på vart vi har somnat... o Daniel sover sött.
Runt kl 7 åker Daniel till jobbet och det är dags för dygnets andra mål.. Antingen matar jag tjejerna själv eller hjälper Daniel till om han hinner. Sen sover vi lite till!
Ca kl 10 stiger jag upp o gör mig iordning så mycket jag hinner till tjejerna vaknar för matning och iordninggörning för dagens sysslor. Ibland kommer någon o hälsar på, kompisar, mormor, farmor, moster mm... Eller åker vi någon stans eller går en runda. Detta målet brukar tjejerna oftast vara vakna och då är dom oftast glada och pratiga!
Kl 15 Är det dags för mat igen, om vi inte är hemma så brukar vi åka hem efter detta målet. För ungefär vid 16 kommer Daniel hem. Han tar då hand om tjejerna och jag lagar då mat och fixar o donar i hemmet.. Efter det brukar vi gå en liten runda, eller ligga i soffan o titta på TV.
Och vid 19 är det matdags igen! Då brukar vi bada tjejerna också så sover dom gott till 23tiden då jag matar dom själv igen för pappa har gått o lagt sig.

Jaa man har ju fullt upp som sagt men det är sååå mysigt ! Man har ju två underbara tjejer som förgyller dagarna! Det är ju ingen risk att man inte har något att göra. Jag bara älskar att vara Mamma!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Å jag älskar dig! Jag är såå stolt över dig!

Puss love!

2009-12-02 @ 21:45:53
Postat av: Gabbi

Så fina tjejer!!!!

Postat av: Jannika

Åh vad härligt gumman! Längtar tills jag får träffa dig o tjejerna igen :)

2009-12-03 @ 18:19:45
Postat av: Gabby

Vad jag redan känner igen mig i allt du skriver här!!! Livet är underbart med dessa små söta bebisar & ännu roligare med tvillingar ler ammade du mkt i början? Tycker det är stressigt att amma två& mjölken räcker inte alltid till. Kör just nu med pumpning & ersättning. <kraamar oss!

2010-04-07 @ 21:29:02
Ni hittar mig här: http://gabbylita.blogg.se/

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback