Slutpumpat

Jag blir skitarg över detta jävla amningshysteri ! Och ledsen...
Jag hade så himla gärna ammat mina tjejer. Gärna i över ett år ! Jag hade så gärna velat att det hade funkat. Jag vet ju att det alltid är bäst att bebisar får bröstmjölk. MEN Tyvär så funkar det inte för oss. Det är de jag är mest ledsen för, att det inte funkar.. 

Jag tror att jag har haft alldeles för stora föväntningar på amningen. Jag trodde inte att det skulle vara så jobbigt som det är. Jag trodde att det inte skulle vara några problem och att det skulle finnas mycket bröstmjölk. "ju mer man ammar ju mer mjölk kommer de" sa alla, men orkar man amma stup i kvarten ? Har man inte annat att göra ?

Från början gjorde vi inget annat än att mata. Tjejerna har fått modersmöljksersättning blandat med bröstmjölk som jag har pumpat ut ända från födseln. Till nu. 
Dom första två veckorna började jag amma båda tjejerna, sen flaskmatade vi med ersättning+bröstmjölk. Sen pumpade jag. Fasen vilken tid detta tog. Sen dröjde de ju inte länge till dom skulle ha mat igen. 

Från den dagen Daniel började jobba slutade jag amma och pumpade bara. Då fick tjejerna hälften bröstmjölk och hälften ersättnig. Sen ju mer dom äter, mindre bröstmjölk får dom.. O nu känner jag att det måste vara slut på detta. Jag vill ha tid för mina tjejer när dom har ätit, inte gå o pumpa direkt. Oftast har dom ju somnat när jag är tillbaka. Nu är jag inne på slutet av bröstmjölken. Tiden räcker inte till.. och inte mjölken heller.

Men jag ska väl vara glad att jag har fixat de så länge, dom har ju iaf fått en del bröstmjölk till nu o nu är dom ju snart två månader redan !

Jag tycker att det är synd att det är sån hysteri om amningen. Funkar det inte så funkar det inte och då är ersättningen minst lika bra. Man måste må bra också!


Kommentarer
Postat av: Mia

Du måste göra det som är bäst för er! Jag beundrar att du har hållt ut så länge som du gjort!

Massor med kramar och pussar till hela din lilla familj:)

Hoppas Hilmas magont gick över...stackars liten :(

Pappas massage kanske hjälpte lite iallafall :)

Postat av: Anonym

Funkar det inte så funkar det inte! Tänk inte mer på det. Och hade inte ersättningen varit bra för barnen så hade den inte funnits :O Dom har fått en bra start och du har varit duktig som kämpat. Du måste känna att du mår bra också, annars blir det inte lätt att ge dina tjejer en bra vardag. Hellre ersättning och en glad mamma :) Puss och kram

2009-12-07 @ 21:44:58
Postat av: LIE

Sofie du är en klok tjej man ska göra det som känns rätt. Du är och förblir en bra mamma

2009-12-07 @ 22:42:02
Postat av: Mamma

Tycker du gör helt rätt, lilla gumman! Du har varit så duktig, att fixa detta tills nu! Allting blir mycket lättare för dig o det är viktigt att du mår bra o har tid att njuta av dina flickor!! Jag är så stolt!! Puss love you!

2009-12-07 @ 23:03:11
Postat av: Gabbi

Det ät helt å hållet upp till var å en hur länge man ammar!! De ska inte vara nåt tvång!! Du gör helt rätt!!! Njut av dom istället!!!! Pusar å Kramar från avundssjuka mig....(eftersom Jocke skröt halva natten om hur fina dom e, å att han minsann hade klappat!! Hahha)

2009-12-08 @ 11:31:47
Ni hittar mig här: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Lina

Suveränt skrivet! Jag har två tvillingkillar på en månad nu och har precis samma problem med att mjölken inte räcker till och all vaken tid går åt till att pumpa pumpa pumpa och de ska få suga och snutta, men inte tusan blir de ens NÄRA mätt på det. Nej, jag tackar den som uppfunnit ersättningen och ska fortsätta lite till och sen ska jag bara njuta av all underbar vaken tid vi har tillsammans!

2009-12-08 @ 18:19:17
Postat av: Jennie, David & erik

Jag känner igen ditt bekymmer. I början när pojkarna var nyfödda ammade jag dem, men maten räckte inte. De blev inte tillräckligt mätta, så vi fick komplettera med mjölkersättning. Efter några veckor med mjölkersättning vägrade dem att amma. Ja, visst kan man blir trött & arg på allt tjat om amning. Man är inte en dålig mamma för att man väljer att ge mjölkersättning istället för att amma!

2009-12-09 @ 10:15:21
Ni hittar mig här: http://snowleopard7.se

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback