Söndag

Sitter här hemma i min ensamhet. Daniel tog bilen till golfbanan, han skulle spela någon tävling  ! Håller tummarna att dom vinner !!! :D Så det blir en heldag hemma idag. Om några timmar kommer världens bästa syster yster o ska göra mig sällskap ! Och just nu letar jag bebisgrejer på datorn. Känns ju som man inte ens har inhandlat hälften av allt som man måste ha hemma när bebisarna kommer..

Det som bla ska inhandlas är :

Amningskudde
Vagnkuddar
Handdukar
Bröstpump
Spälsängar, madrasser, täcken, kuddar
Vagn
Lite kläder, mössor
Strumpor
Blöjor
AmningsBH

Skötväska

Badbalja

Byrå till bebisarnas rum
Bröstinlägg
Lammskinn till liggdelarna
Fleeseoveraller - ska vi få av bebisarna mormor o morfar
Babygym - ska vi få av bebisarnas gammelfaster
Pyjamaser
Skötbädd
Tvättlappar
Plastad froté
Bindor
Babyolja
Babysitter

Ja ni ser, listan kan säkert bli  mycket längre !!
Är det något som ni tycker är jätteviktigt som jag måste ha med på listan ?

Ha en bra söndag !!


Kommentarer
Postat av: Peters syrra Anetthe (barnmorskan i Växjö)

Ett hett tips; lägg inga pengar på att köpa en bröstpump, du får hyra en sån av BB till en kostnad av jag tror det är ca 15kr/dygn + en mindre engångsavgift. Då följer det dessutom med en handpump så du får behålla. Så lägg inte ut flera hundra kanske tusen kronor på att köpa en egen. Pengarna rullar ändå, jag lovar? PS: hoppas ni mår gott!

2009-08-24 @ 09:48:25
Postat av: Fru Evelina

ja det finns mkt man måste ha hemma som man inte tänker på i första hand =)

tänkte börja läsa på nätet och sen skriva en lista på allt som måste fixas!



kram!

Postat av: Anonym

Åå vad stor du har blivit, det går fort =) Något viktigt; Amningskupor. Njut av graviditeten, kramis

2009-08-26 @ 22:28:22
Postat av: therese

Babyskydd, alltså bilbarnstol! Så ni kan få hem de små från BB :D

2009-09-16 @ 12:12:20
Ni hittar mig här: http://oscarochtherese.blogg.se/

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback