Långfredag:

Igår var vi o åt påskmat hos farmor, det är ju för gott ! O lite mätt blev man ju inte.

Efter det så åkte lillasyster, Totti, Totte, D o jag hem till oss o tog någon Jäger, det var inte fel.


Det ända felet är att jag har fått ögoninflammation.

Symtom

  • Ögonvitan blir röd, i synnerhet i ytterkanten.
  • Ögat tåras. Vätskan är antingen klar eller smetig och varig.
  • Ögonen kan vara helt igenklistrade när du vaknar på morgonen. Detta tyder på bakterieinfektion.
  • Ögat blir ömt och det kliar och känns grusigt. Om klådan dominerar kan allergi misstänkas.
  • Du kanske också är extra ljuskänslig. Det är obehagligt, men du ser lika bra ändå.


På morgontimmarna idag var hela familjen på värsnäs o promenerade i snön, mysfaktor 100, tänk att vintern är tillbaka nu, man får hoppas att det inte är kvar länge.

Glad påsk. pip pip


Kommentarer
Postat av: ida

stackars dig :( jag tror jag med kommmer få det.. ögoninflamation asså(a)

2008-03-22 @ 01:33:27

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback