Dyr Bensin

Bensinen idag kostar oss runt 11-12 kr per liter. Vi tycker att detta är dyrt som faan ! Vi gnäller på att bensinen är så jävla dyr jämt o dyrare blir den..
Men det där jävla vattnet vi kan köpa i affären då, det som kostar 15 kr för en halv liter. Det har jag inte hört många gnälla på...
Alltså kostar det 30 kr litern, mer än dubbelt så dyrt om man jämför med bensinen.
Det är helt sjukt att vi köper vatten i affären när vi har näst intill gratis i kranen.

Köp hem en kolsyremaskin och sån där extrakt så kan du göra eget vatten med smak,
MYCKET GOTT O MYCKET BILLIGARE !

image79

O tänk på att om du köper flaskor o burkar så se till att de pantas.
Varje flaska eller burk du pantar blir till en ny...


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja fröken miljövänlig haha.
Tänk på alla spritflaskor folk köper hem då!!!
Mycket bättre att bränna hemma ;-)
Kram

Postat av: Anonym

Håller fullt o fast med! Ska inte köpa mera flaskor, hädanefter blir det hemgjord dricka! Kram mamma

2007-09-04 @ 18:23:13
Postat av: Gabriella

Du e så vettig lilla gumman!! Håller med Mia oxå, bättre att bränna hemma!!!

2007-09-05 @ 07:54:08
Ni hittar mig här: http://www.mamsen71.blogg.se

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback