Flädersaft :

Nu har jag äntligen silat min flädersaft, den blev sketagod !!!
Istället för att dricka upp all min kan göra en egen , här kommer receptet, MKT GOD !!!
  • ca 20 klasar fläder
  • 1,5 l vatten
  • 2 kg socker
  • 2 citroner
  • 50 g citronsyra på påse
  1. Koka upp vattnet
  2. Låt vattnet stå kvar på plattan, häll i allt socker o låt de smälta
  3. Riv av skalet på citronen o lägg de i en bunke, ta också saften ur sitronen o häll i
  4. Lägg också i blommorna i bunken
  5. Ta lite av sockerlagen (vattnet och sockret) och blanda i citronsyran i den
  6. Häll sedan all sockerlagen över blommorna
  7. Nu är det bara att låta den stå o dra sig i 5 dagar, sedan är det bara att sila den
  8. Blanda med vatten i ett glas , FÄRDIG ATT DRICKA !

LYCKA TILL !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack min lilla älskling! Den var sketagod, kram mamsen

2007-06-14 @ 22:31:59
Postat av: Gabriella

Jag väntar...

Postat av: Anonym

en nääevve bleu baer

2007-06-20 @ 22:36:55

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback