Torsk

Nu har jag äntligen tagit tag i mina matvanor. Idag blev det torsk som jag inte alls gillar. (Det var rätt gott ändå.)

500 gramfärsk torsk
3 mskströbröd, ev glutenfritt
 salt
2 tskmargarin, ev mjölkfritt
remouladsås:
2 dlgräddfil, ev låglaktosgräddfil (tex valio)
1 mskmajonnäs
0.5 dlfinhackad smörgåsgurka
25 gramfinhackad gul lök
 salt och peppar
1 kgpotatis
400 grambroccoli

Instruktioner

Bred ut torskfiléerna i en smord ugnsfast form. Strö på ströbröd och salt samt klicka på margarinet. Stek i 225 grader i 15-20 minuter.
Remouladsås: Blanda gräddfil, majonnäs, gurka, lök, salt och peppar till en sås. Servera kokt potatis och broccoli till.

Mycket enkelt och snabbt ! Och kalorisnålt !


Kommentarer

Skriv nåt vettja!:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Mail::

Ni hittar mig här::

Kommentar:

Trackback